Ostoehdot

1. Käyttöehtojen laajuus ja voimassaolo
1.1 Käyttöehdot koskevat kaikkia kuluttajien ja www.aristocratic.fi-verkkokaupan omistajan, Mööbliait OÜ:n välisiä oikeussuhteita, jotka syntyvät tavaraa ostettaessa Mööbliait OÜ:ltä.
1.2 Näiden ehtojen lisäksi edellä mainittuja oikeussuhteita säätelee Suomen lainsäädäntö.
1.3 Mööbliait OÜ:llä on oikeus muuttaa sekä näitä ehtoja että hinnastoa. Ehtojen ja hinnaston muutokset tulevat voimaan heti, kun ne on julkaistu verkkosivuilla www.aristocratic.fi.
1.4 Jos tilaus on tehty ennen käyttöehtojen tai hinnaston muutoksen voimaantuloa, asiakkaan ja Mööbliait OÜ:n välisiin oikeussuhteisiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olleita ehtoja, ellei laissa tai käyttöehdoissa ole toisin säädetty.

2. Hinta
2.1 Myyjän verkkokaupassa myymien tuotteiden hinnat ovat euroina ilman kuljetuskustannuksia, ja niihin sisältyy arvonlisävero.
2.2 Kuljetuskustannukset riippuvat tavaran koosta, painosta, määrästä ja toimitusosoitteesta. Järjestelmä laskee kuljetuskustannukset automaattisesti ja näyttää ne ostoskorissa Kuljetus-sivulla postinumeron perässä, mistä ilmenee toimituspaikkakunnan etäisyys.

3. Ostoskori ja tilaaminen
3.1 Ennen tilauksen vahvistamista ostoskoriin tulee lisätä tuotteita. Ostoskori luodaan, jos napsautat Lisää koriin -painiketta.
3.2 Jos napsautat Lisää koriin -painiketta, sinut ohjataan ostoskorin sivulle, jossa voit muuttaa ostamiesi tuotteiden määrää tai poistaa tuotteita ostoskorista.
3.3 Tuotte(id)en vahvistamiseksi napsauta Omat tuotteet -sivulla sijaitsevaa Jatka kuljetukseen -painiketta.
3.4 Kuljetus-sivulla näkyvät Omat tuotteet -sivulla vahvistamasi tuotteen / vahvistamiesi tuotteiden kuljetuskustannukset syötettyäsi postinumeron, jonka tulee vastata haluamaasi toimitusosoitetta. Kuljetustietoja voi syöttää postinumeron syöttämisen jälkeen. Kuljetuksen vahvistamiseksi napsauta Kuljetus-sivulla sijaitsevaa Jatka maksamaan  painiketta.
3.5 Yhteystiedot syötetään ja maksutapa valitaan Maksaminen-sivulla. Lähetä tilaus -painike aktivoituu hyväksyttyäsi Aristocratic -verkkokaupan käyttöehdot.
3.6 Verkkokaupasta tilattaessa tulee syöttää tiedot huolellisesti, koska tilauksen nopea ja sujuva täyttäminen riippuu syöttämiesi tietojen tarkkuudesta ja oikeellisuudesta.
3.7 Tilauksesi katsotaan tehdyksi sen jälkeen, kun olet lähettänyt sen napsauttamalla tilauksen laadinnan sivulla olevaa Lähetä tilaus -painiketta. Tavaran/tavaroiden myyntisopimus katsotaan tehdyksi silloin, kun ostohinta on maksettu kokonaan.

4. Maksaminen
4.1
Tilauksen voi maksaa verkkopankkilinkin kautta, luottokortilla tai jälkikäteen osamaksulla.
a) Voidaksesi käyttää verkkopankkia sinun tulee olla Nordean, Ålandsbankenin, Handelsbankenin, Danske Bankin, Säästöpankin, Aktian, Osuuspankin, POP Pankin tai S-Pankin asiakas. Maksaaksesi napsauta painiketta, jolla näkyy pankkisi logo. Maksamiseen tarvitset verkkopankin käyttäjätunnuksen ja salasanan.
c) Verkkokaupastamme voi ostaa tuotteita myös maksamalla niistä jälkikäteen osamaksulla. Lue lisää kyseisestä maksutavasta tästä: lasku osamaksu

5. Tavaran toimitus ja luovutus
5.1 Tavaran toimitusaika on riippumatta tavaran koosta ja määrästä enintään 4 viikkoa.
5.2 Kuljetuskustannukset riippuvat tavaran koosta, painosta, määrästä ja toimitusosoitteesta. Järjestelmä laskee kuljetuskustannukset automaattisesti ja näyttää ne ostoskorissa Kuljetus-sivulla postinumeron perässä, mistä ilmenee toimituspaikkakunnan etäisyys.
5.3 Kuljetuksen hintaan sisältyy arvonlisävero.
5.4 Kaikki tavarat toimitetaan haluamaasi osoitteeseen, enintään talon ulko-ovelle, riippumatta tavaran koosta, määrästä tai painosta, arkisin kello 9–17.
5.5 Tarkasta toimitusajankohdasta sovitaan kanssasi puhelimitse. Tavara toimitetaan kanssasi sovittuna aikana puolen päivän tarkkuudella (lähetti tarkentaa ajankohdan ilmoittamalla tulostaan 1 tunti etukäteen).
5.6 Ellei lähetti voi toisellakaan kerralla purkaa tavaraa kuormasta sovittuna ajankohtana, koska asiakas ei ole noudattanut sopimusta, Mööbliait OÜ:llä on oikeus vaatia asiakkaalta kuljetuskustannusten korvausta.
5.7 Painavan ja/tai kookkaan tavaran tapauksessa tavara puretaan ajoneuvosta asiakkaan vastuulla, eli lähetti ei ole velvollinen osallistumaan sen purkamiseen. Sellainen muistutus näkyy tilauksessa, jos jokin tilaamasi tuote kuuluu edellä mainittujen tavaroiden joukkoon.
5.8 Välttääkseen viivästyksiä ja sekaannusta tavaroiden toimituksessa pyydämme sinua tarkistamaan huolellisesti yhteystiedot tilausta lähettäessäsi. Jos tilattaessa lähetetyt tiedot ovat epätarkkoja tai sisältävät virheitä, ei Mööbliait OÜ eikä kuljetusliike vastaa mahdollisista viivästyksistä tai erimielisyyksistä tavaraa toimitettaessa.
5.9 Kuljetusliike esittää tavaran mukana rahtikirjan. Ennen rahtikirjan allekirjoittamista tarkasta toimitettujen tavaroiden pakkaukset. Jos huomaat niissä ulkoisia vaurioita, tee kuljetusliikkeelle reklamaatio ja tiedota ongelmasta meille mahdollisimman pian sähköpostitse: info@aristocratic.fi. Voit myös kieltäytyä ottamasta vastaan vahingoittunutta tavaraa. Kuljetusliikkeen syystä vahingoittunut tavara vaihdetaan uuteen.
5.10 On mahdollista, että samaan aikaan tilatut tuotteet toimitetaan eri aikoina, jolloin viimeisenä eränä saapuu tuote, jonka toimittaminen vie eniten aikaa.
5.11 Talvella toimitusaika voi pidentyä sääolojen vuoksi.

6. Tilauksen peruuttaminen ja tuotteen palauttaminen
6.1 Sinulla on oikeus peruuttaa tilaus tilauksen vahvistamisen ja tavaran toimittamisen välisenä aikana. Jos haluat peruuttaa tilauksen, lähetä sen numeron sisältävä peruutushakemus sähköpostiosoitteeseen info@aristocratic.fi.
6.2 Tavaran vastaanottamisen jälkeen sinulla on 14 päivää aikaa tutustua siihen. Ellei tavara sovi, sinulla on oikeus purkaa kauppa 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta ja palauttaa ostamasi tavara alkuperäisessä pakkauksessaan omalla kustannuksellasi. Täytä palautushakemuksen lomake osoitteessa https://www.aristocratic.fi/virheilmoitukset-palautus. Palautuksessa asiakas sitoutuu pakkaamaan tavaran kunnolla. Kuljetusliike noutaa palautettavan tavaran asiakkaalta. Painavan ja/tai kookkaan tavaran tulee sijaita ennen noutoa lavalla tai kärryillä, joilla se on toimitettu sinulle.
6.3 Jos kauppa puretaan tai tavara palautetaan, maksamasi rahamäärä siirretään ilmoittamallesi pankkitilille 14 päivän kuluessa tilauksen peruutuksesta tai tavaran palautuksesta, jos tavara on palannut varastoomme tai pystyt varmentamaan olevasi palauttanut tavaran. Jos vaihdat tilaamasi tuotteen muuhun tuotteeseen, sinun tulee maksaa kuljetuskustannukset uudelleen.
6.4 Jos palautettua tuotetta on kohdeltu huolimattomasti, sitä on käytetty tai se on palautettu vailla alkuperäispakkausta, asiakas vastaa tuotteen arvon alenemisesta enintään 100 %.
6.5 Jos palautettu tuote on kulunut, minkä on aiheuttanut joko Mööbliait OÜ:n ulkopuolinen seikka tai tuotteen väärinkäyttö, Mööbliait OÜ:llä on oikeus tasata saatavat tuotteen arvon alenemisen mukaan, enintään 100 %.
6.5.1 Mööbliait OÜ lähettää saatavien tasausta koskevan ehdotuksen tuotetta tilattaessa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen.
6.5.2 Ellet hyväksy tasausehdotuksessa ilmoitettua tuotteen arvon alenemista, voit pyytää puolueettoman asiantuntijan lausunnon tuotteen arvon alenemisesta. Asiantuntijalausunnon teettämisen kustannukset jaetaan kahtia asiakkaan ja Mööbliait OÜ:n kesken, paitsi jos toisen asianosaisen kanta osoittautuu selvästi perusteettomaksi. Siinä tapauksessa asiantuntijalausunnon kustannukset korvaa asianosainen, jonka arvio osoittautuu selvästi perusteettomaksi.

7. Takuu ja viallisen tuotteen palauttaminen
7.1 Mööbliait OÜ vastaa lakisääteisesti tuotteen vioista ja puutteista, jotka ilmenevät kahden (2) vuoden sisällä tuotteen luovutuksesta.
7.1.1 Kahden vuoden reklamaatio-oikeus on vain kuluttajilla, ei oikeushenkilöillä.
7.2 Mööbliait OÜ ei vastaa:
a) asiakkaan aiheuttamasta tuotteen kulumisesta tai vaurioista
b) vioista, jotka johtuvat tuotteen käytöstä muuhun kuin sen alkuperäiseen käyttötarkoitukseen
c) tuotteiden normaalista kulumisesta normaalin käytön aikana.
7.3 Jos huomaan tuotteen olevan viallinen tai saaneesi väärän tuotteen, täytä ja lähetä reklamaatiolomake osoitteessa https://www.aristocratic.fi/virheilmoitukset-palautus, johon on lisätty tuotteesta otettuja kuvia, viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluttua ongelman havaitsemisesta. Ellet noudata tätä aikarajaa, menetät oikeuden tehdä reklamaatio ilman puolueettoman asiantuntijan lausuntoa.
7.3.1 Myyjä sitoutuu antamaan asiakkaalle kirjallisen vastauksen 15 päivän kuluessa reklamaation esittämisestä.
7.4 Jos tuote on viallinen tai olet saanut väärän tuotteen, sinulla on oikeus vaatia sen vaihtoa kunnon tuotteeseen tai palauttaa viallinen tai väärä tuote Mööbliait OÜ:n kustannuksella. Mööbliait OÜ:n ensimmäinen vaihtoehto on korjata vahingoittunut tuote. Mööbliait OÜ:llä on oikeus pyytää kuvia tuotteen viallisuuden todentamiseen.
7.5 Jos viallinen tai väärä tuote palautetaan, koko maksamasi rahamäärä (myös kuljetuskustannukset) palautetaan ilmoittamallesi pankkitilille 14 päivän kuluessa tuotteen palautuksesta, jos tavara on palannut varastoomme tai pystyt varmentamaan olevasi palauttanut tavaran.
7.6 Reklamaatio-oikeuden lisäksi ostajalla ovat muutkin lakisääteiset oikeudet.

8. Vastuu ja ylivoimainen este
8.1 Jos toisella asianosaiselle aiheutetaan vahinkoa tai rikotaan tämän asiakirjan ehtoja, Mööbliait OÜ on vastuussa sinulle ja sinä olet vastuussa Mööbliait OÜ:lle Suomen lain mukaan.
8.2 Mööbliait OÜ ei vastaa vahingoista tai tavaran toimittamisen viivästymisestä, jos vahinko tai viivästyminen johtuu seikoista, joihin Mööbliait OÜ ei voi vaikuttaa tai joita se ei ole pystynyt ennakoimaan (ylivoimainen este).

9. Muut ehdot
9.1 Kaikki Mööbliait OÜ:n verkkosivujen selaamisen ja ostamisen aikana keräämät asiakkaan henkilötiedot ovat luottamuksellisia. Mööbliait OÜ ei luovuta keräämiäsi henkilötietoja kolmansille ilman asiakkaan lupaa. Asiakas voi halutessaan vaatia henkilötietojensa poistamista Mööbliait OÜ:n tietokannasta. Turvalliset dataliikenneyhteydet varmistavat tilaajan henkilötietojen ja muiden asiakastietojen pysymisen suojassa.
9.2 Tapauksissa, joita näissä ehdoissa ei mainita, noudatetaan Suomen lakia.
9.3 Mahdolliset erimielisyydet sinun ja Mööbliait OÜ:n välillä, jotka koskevat tuotteiden tilaamista ja ostamista, pyritään ratkaisemaan neuvotteluteitse. Ellei näin päästä sovintoon, sinulla on oikeus ottaa yhteyttä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon tai toimittaa haastehakemus Helsingin käräjäoikeuteen. Erimielisyyksiä ratkaistaessa sovelletaan Suomen lakia.
9.4. Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com